INTERVIURILE CONSIERGO: Interviu Actrita Rodica Mandache

Anul acesta avem onoarea sa deschidem stagiunea evenimentelor culturale si teatrale sub atenta sugestie a actritei Rodica Mandache care ne vorbeste despre arta, despre frumusetea de a fi si despre fericire intr-un interviu special acordat companiei Consiergo.

Interviu Actrita Rodica Mandache

“Teatrul trebuie sa fie medicamentul de zi cu zi!”

Consiergo: V-ati construit o viata foarte frumoasa si va mentineti aceeasi vitalitate si energie dintotdeauna. Care e secretul?
Rodica Mandache: Am fost norocoasa. Eu am si o constructie mai vesela, dar am avut sanse pe care le-am luat. Cand faci ce-ti place nu obosesti si mie teatrul imi place mult. Nu m-a condus niciodata ceva in afara iubirii de teatru. Mereu am urmarit doar sa-mi iasa rolul. Pe urma au venit si celelalte lucruri, bani, faima. Vectorul meu de sens a fost aceasta iubire de teatru si daca ar fi trebuit, ca sa fac meseria de actrita, as fi adus si bani de acasa! 

Consiergo: Stagiunea se deschide in curand. Ce le puteti recomanda clientilor Consiergo?
Rodica Mandache: Anul acesta sunt foarte multe spectacole bune de vazut, de pilda, spectacolele lui Gigi Caciuleanu. Nici un spectacol al lui nu seamana cu celalalt, pentru mine sunt o surpriza totala. Il recomand pentru orice fel de varsta si orice fel de stare. Daca esti vesel, daca esti trist, daca ai reusit cu proiectele tale si esti implinit, in orice stare ai fi poti sa te duci si sa vezi spectacolele lui la traire maxima.
Consiergo: Septembrie anunta o premiera Horatiu Malaele…
Rodica Mandache: Da! Horatiu Malaele este un dar pentru cei care il vad jucand. Are farmec si o putere de a te duce intr-un taram minunat. Joaca vreo 15 spectacole si pleci incarcat de la oricare dintre ele. Are un har extraordinar. Stai in sala si cand el lipseste din scena te uiti prin spate ca poate il vezi in culise. Eu sunt foarte fericita ca am putut vedea atat de multe spectacole cu el si ca actrita de fiecare data invat multe lucruri de la el. Lumea ar trebui sa stie ca un actor mare cum e Horatiu prinde din viata tot ce inseamna bine, rau, frumos, urat si il transforma in hrana spirituala si alunga orice fel de rau din om. De asta e bine sa mergi la teatru! Nu este prima data cand pune in scena “Puricele”, insa acum este o adaptare. Sunt multi regizori de vazut. Victor Ioan Frunza este unul dintre cei sapte regizori importanti alaturi de Manutiu, Dabija, Galgotiu, iar el este dupa mine cel care si-a tinut drumul ca regie, cel mai serios. Tot ce pune el si la Centrul Cultural “Nicolae Balcescu”, sunt piese de exceptie “Furtuna”, “Mobila si durere”. La piesele lui eu ma duc ca la acel dansator pe gheata care stiu sigur ca nu o sa cada. Andrei Serban este acel regizor care se bucura de un nume important in teatru si in opera. Ultimul spectacol la care a lucrat a fost la Sankt Petersburg la teatrul lui Lev Dodin, unde nu calca oricine, s-a bucurat de o apreciere cu totul deosebita. Acum cativa ani, a pus “Omul cel bun din Seciuan” a lui Brecht la Teatrul Bulandra, e meritul lui Ducu Darie, directorul teatrului, ca-l cheama. Acest spectacol se joaca de trei patru ori pe luna cu salile arhipline si din aceeasi familie face parte “Carousel”, o piesa ungureasca, se cheama “Liliom” si are o revenire in lume. Se joaca la Viena, s-a jucat la Bonn, este un vodevil extraordinar de frumos, are partea de comedie, dar are si cea metafizica de intrebari importante despre dragoste, tradare, moarte, intelegere. Este un spectacol uluitor. Aceeasi trupa de actori ca la “Seciuan” care canta, danseaza, joaca tragic, joaca comic, iar costumele Liei Mantoc te fac sa calatoresti in timp.
Consiergo: Ati putea recomanda anumite institutii de teatru?
Rodica Mandache: Teatrul National – il recomand cu caldura! In primul rand sa mearga publicul sa vada ce sala extraordinara au acum. Ti se taie respiratia! Si esti fericit ca esti acolo. Toate spectacolele de la Sibiu trebuiesc recomandate. Acolo s-a creat un public cu un gust rafinat, subtil si daca te duci cu un spectacol slab, sala este goala. La ei totul este de exceptie“Faust” ramane un spectacol care va avea viata lunga si de acum incolo. Dupa ce am vazut creatia Ofeliei Popii mi-am refacut toate listele, toate prioritatile. Atat de tare m-a impresionat. Recomand de la Teatrul Odeon aproape toate spectacolele. Cred ca Gianina Carbunariu este regizoarea numarul 1, lasand mult loc liber dupa ea. Are o atitudine social-politica, un fel de a propune lumii sa fie inteligenta, intelegatoare, generoasa, e profunda si foarte severa. Sunt o mare admiratoare a ei. Recomand “Casanova” a lui Dragos Galgotiu care este un spectacol baroc foarte frumos si spectacolele lui Dinu Cernescu care e cel mai batran dintre regizorii cu care am lucrat. Acum a pus “Trei generatii” a Luciei Demetrius si “Un tramvai numit dorinta” a lui Tennesee Williams, in care sunt si eu si care se joaca cu spectatorii si pe tavan. Eu recomand lumii sa isi gaseasca medicamentele de zi cu zi in teatru, sa prinda putere si sa se poata lupta cu grijile astfel. Cu siguranta cei care vor merge la teatru datorita acestei prezentari imi vor trimite un gand bun dupa ce vor vedea spectacolele.